یزدفردا: دبیر اجرایی کمیته اعتکاف دانش آموزی استان یزد گفت: مراسم اعتکاف دانش‌آموزی دهه آخر ماه مبارک رمضان با شرکت دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه در سراسر استان برگزار می‌شود.

سید کاظم دشتی در گفت وگو با روتبط عمومي سازمان دانش آموزي استان يزداظهار کرد: آیین اعتکاف دانش‌آموزی رمضان در روزهای 24،25و26 ماه مبارک رمضان در مساجد و حسینیه ‌های سراسر استان با همکاری تشکل‌های دانش آموزی، هلال احمر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و بسیج در دو گروه دختران و پسران دوره متوسطه برگزار می‌شود.

وی افزود: مباحث معرفتی و بصیرتی، تشکیل حلقه‌های معرفتی و قرآنی، تفسیر قرآن، سخنرانی‌های مذهبی، مسابقات فرهنگی، مراسم دعا و مناجات و برگزاری مراسم احیای شب قدر بیست و سوم از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراسم است.

دشتی در ادامه گفت: در حاشیه برنامه اعتکاف نمایشگاهی با 100 عنوان کتاب متناسب با دانش‌آموزان با موضوع عرفان و سیر و سلوک برپا می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم ویژه استقبال و بدرقه دانش‌آموزان خبر داد و گفت: از دانش‌آموزان فعال و برگزیدگان مسابقات فرهنگی در مراسم اختتامیه اعتکاف تجلیل خواهد شد.

مدیر دانش آموزی استان یزد افزود: توسعه و ترویج فرهنگ قرانی و اسلامی، انس و الفت دانش‌آموزان با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، تقویت روحیه معنوی و خود باوری دانش‌آموزان و پرورش روحیه خودسازی و تزکیه نفس را از جمله اهداف این برنامه معنوی است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان متقاضی برای ثبت نام در این مراسم ارزشمند می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش(معاونت پرورشی و فرهنگی) شهرستان‌ها و مناطق استان مراجعه کنند و یا از طریق سایت www.etekafyazd.ir  اقدام نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا